Categorie: "Fashion & Design"

Season Bags: Ieder seizoen een nieuwe tas!

Season Bags is een verrassende online shop voor leuke, hippe en trendy damestassen, gespecialiseerd in Italiaans leder en suède.

Met tassen voor ieder seizoen – afkomstig uit ’s werelds leerhoofdstad Florence – is dit een shop die gebookmarkt zou moeten worden door iedere vrouw! Alle modellen zijn vlijmscherp geprijsd (van €15 tot €169), zodat A Bag 4 Every Season daadwerkelijk mogelijk wordt. De collectie is te verkrijgen via www.seasonbags.nl.

Nieuwe webshop introduceert overhemden met Italiaans design

Recent is de nieuwe webshop Talimoda.nl gestart met de verkoop van Italiaanse design overhemden. Consumenten en bedrijven hebben bij Talimoda.nl volop keuze binnen een onderscheidend assortiment Italiaanse design overhemden.

Uniek is het assortiment voor de ietwat gezette man. Deze doelgroep kan vaak lastig een onderscheidend design overhemd vinden. Met de nieuwe webshop speelt Talimoda.nl in op de continue groei van online kopen in Nederland. Het aantal Nederlanders dat overstapt op het online shoppen is dit jaar weer toegenomen. In totaal hebben 7,6 miljoen Nederlanders online iets gekocht, 7 procent meer dan vorig jaar. Ruim 77% van alle Nederlanders heeft inmiddels ervaring met het online kopen van kleding. Het grote voordeel van online kleding kopen is dat consumenten niet de hele winkel hoeven te doorzoeken. Met enkele muiskliks kan het gehele assortiment worden bekeken.

Nederlandse man klaar voor het handgemaakte overhemd

Uiterlijk speelt een steeds grotere rol bij de Nederlandse man. We gebruiken dagcrèmes, scrubben van tijd tot tijd en ook onze garderobe wordt belangrijker. Ook willen we ons top voelen in het overhemd dat we dragen.

Uomini.nl brengt als eerste online shop handgemaakte overhemden uit Italië op de Nederlandse markt. Zakelijk gedragen moet het overhemd versterken en casual moet het vooral lekker zitten. Bas Veldhuizen, eigenaar van webwinkel Uomini.nl: “We gaan terug naar de basis. Wat ons betreft terug naar ambacht, unieke handgemaakte overhemden vanuit modeland Italië. Geen hoge boorden of bloemetjeskragen, maar stijl, finesse en kwaliteit. Met Uomini.nl laten we zien dat deze luxe, want een handgemaakt overhemd is luxe, ook nog heel betaalbaar kan zijn.”

Camizza haalt Italiaanse passie en design naar Nederland

Italiaanse overhemden van bijzondere kwaliteit zijn nu online te bestellen in Nederland, want de online kledingboetiek Camizza.nl heeft onlangs haar virtuele deuren geopend.

In de luxe webwinkel kunnen Nederlandse mannen elegante Italiaanse overhemden bestellen. Deze worden allemaal met de hand vervaardigd in het atelier, gelegen onder de rook van modestad Milaan. Camizza besteedt bij de productie speciale aandacht aan de bouw van de Nederlandse man, zodat design en hoogwaardige details nu ook samengaan met een perfecte pasvorm voor Noord-Europeanen.

De la Bretonière wint Italiaanse prijs

De Nederlandse schoenenproducent Fred de la Bretonière heeft in de Italiaanse stad Vigevano, de Santi Crispino e Crispiano Award gekregen van het Nationaal Consortium de Fedelta di Lavoro. De prijs is bedoeld om vakmanschap te eren, te vieren en te stimuleren.

Fred de la la Bretonière kreeg de prijs vanwege zijn lange en succesvolle carrière en zijn commerciële betekenis in Italië. De uitreiking vond plaats tijdens een avondvullend programma in het Teatro Cagnoni in aanwezigheid van Kardinaal Giovanni Lajola (President van het bestuur van het Vaticaan), de bisschop van Vigevano monseigneur Claudio Baggini, vergezeld van talrijke hoogwaardigheidsbekleders en kopstukken uit de internationale schoenenindustrie, onder wie Sonja Bata, Armando Pollini (die in Vigevano een bijzonder schoenenmuseum heeft geïnstalleerd), Gimmi Baldinnini en James Ferragamo (de kleinzoon van Salvatore).

De eerste Italië Agenda

Er bestond nog niet eerder een Italië Agenda. Italië Magazine lanceert nu de allereerste in Nederland. Voor € 13,95 kun je het hele jaar door wegdromen over je favoriete land.

De Italië Agenda 2011 is een handige bureau-agenda met behalve 2 pagina’s per week ook lekkere recepten, amusante weetjes, slimme tips en handige informatie zoals een woordenlijst Nederlands-Italiaans maar ook met een overzicht van feestdagen en schoolvakanties. Wees er snel bij en bestel nu de Italië Agenda 2011 in de webshop van Italië Magazine!

Dolce&Gabbana verdacht van belastingontduiking

Na premier Berlusconi wordt nu ook het Italiaanse ontwerpersduo Dolce&Gabbana verdacht van belastingontduiking. Het zou gaan om een bedrag van ongeveer 840 miljoen euro aan inkomsten.

Er is nog geen formele aanklacht opgesteld tegen Domenico Dolce en Stefano Gabbana en vijf andere personen. Wel is er een onderzoek afgerond. Dolce&Gabanna zou in Luxemburg een bedrijf opgericht hebben dat in 2004 en 2005 de controle kreeg over de merken van de groep.

‘Vleesjurk’ Lady Gaga had Italiaanse roots

De ‘vleesjurk’ waarmee Lady Gaga afgelopen week het MTV Award publiek shockeerde bleek Italiaanse roots te hebben.

De jurk, gedragen om dierenrechten te steunen, werd ontworpen door Nicola Formichetti, zoon van een Italiaanse piloot en een Japans cabine personeelslid. Hij werd geboren in Tokyo en getogen in Rome. Formichetti wordt door velen gezien als erfstuk van Alexander McQueen, die een van zijn eerste bewonderaars was. Met zijn 32 jaar trok de ontwerper naar New York en ontmoette Lady Gaga, die hem heeft uitverkoren voor de meeste van haar scène-stelende creaties. (ANSA.it)

Slanke AlessiTab uit Italië

Steeds meer bedrijven kondigen nieuwe tabletcomputers aan met Android als besturingssysteem. Zo ook Stefano Giovannoni.

De Italiaanse ontwerper brengt in november de AlessiTab uit. Deze tablet-pc met Android 2.1 verschijnt exclusief in Italië met een prijskaartje van 399 euro. De AlessiTab is zeer geschikt voor koks, die tijdens het koken een recept in de gaten moeten houden. De tablet blijft namelijk gemakkelijk staan op een aanrecht, met dank aan de standaard.

Italië preutser dan het lijkt

De naakte Julianne Moore blijkt te sexy voor Italië. Vreemd voor een land waar de ‘veline’ bijna van de buis afdruipen.

Julianne Moore zag er zeer sexy uit in haar laatste Bulgari advertentie, maar dit bleek iets teveel van het goede voor Italië. Volgens de Telegraph werd de advertentie, waarop een naakte Moore is afgebeeld met slechts een leren handtas en wat leeuwenwelpen als bedekking, verboden in Venetië.