Categorie: "Fashion & Design"

Punto Italiano: overhemden in de aanbieding!

Een leuke tijdelijke actie bij Punto Italiano Italiaanse overhemden: 2 shirts van €178 voor €160!

Punto Italiano biedt getailleerde Italiaanse overhemden in twee lijnen: regular shirts en special shirts. De shirts zijn exclusief (oplage van 10-20 stuks), extreem stijlvol en worden vervaardigd van de allerbeste Italiaanse stoffen. De slimfit overhemden zijn ontworpen voor de man met gevoel voor stijl en een hang naar kwaliteit.

Il Granaio brengt eigenzinnige mode uit Italië

Twee dames waren drie jaar geleden op zoek naar een hen aansprekend concept op kledinggebied: een vaak wisselend aanbod gepaard met lekker rondstruinen en desgewenst een gedegen advies.

Dus begonnen Hadassa en Manon aan de Nieuwstad 1 met Il Granaio, Italiaans voor de graanschuur. Zij presenteren in de maten 34 tot 46 en in enkele gevallen tot 48 aansprekende Italiaanse mode. Jurken, rokken, topjes van onder meer Mariagrazzia Panizzi en Siste’s. Die kledingcollectie wordt gelardeerd met allerlei modeaccessoires en een aantal fraaie tassen.

Gucci lanceert kinderlijn

Het Italiaanse modemerk Gucci brengt deze zomer een kinderkledinglijn op de markt. De collectie zal in juni op de vakbeurs Pitti Bimbo in Italië worden gepresenteerd en vervolgens wereldwijd in veertig winkels te koop zijn.

Wie nu denkt dat deze lijn alleen voor rijkeluiskindjes is weggelegd heeft het mis. Het is namelijk de bedoeling dat ook minder fortuinlijke kinderen van de nieuwe lijn zullen profiteren. Daarom heeft Gucci een overeenkomst gesloten met Unicef. Eind 2009 had Gucci 283 winkels wereldwijd. De collecties van het luxelabel worden ontworpen door Frida Giannini. (FashionUnited)

Dolce & Gabbana kleedt Italiaanse voetballers uit

Wie kan een afgetraind voetballerslichaam beter appreciëren dan een stel mode-ontwerpers? Zeker als die naar de namen Dolce en Gabbana luisteren.

Zij staken voetballers Fabio Cannavaro, Gianluca Zambrotta, Andrea Pirlo, Gennaro Gattuso en Manuele Blasi (boven, naast en onder) en Antonio Di Natale, Vincenzo Iaquinta, Claudio Marchisio, Federico Marchetti en Domenico Criscito (onder) in exclusief D&G-ondergoed (met Italiaanse vlag), en lieten de mannen poseren in een steamy kleedkamer. Hot hot!

Zomerse haartips van Italiaanse bodem

De haartrends en kapsels voor zomer 2010 volgens creative director Sergio Carlucci van Toni&Guy Italië.

Lang haar is in, blond is dé kleur. Gezond haar is een must. Tips en adviezen om de zomer met glanzend en gezond haar door te komen. Interview met Sergio Carluccio, creative director en oprichter van Toni&Guy Italië. Carlucci vertelt ons over de haartrends voor de zomer en geeft ons tips om ons haar in optimale conditie te houden.

America Today goes Italian

America Today, een jeansmodeketen van Nederlandse herkomst, heeft een winkel geopend in Udine in Noord-Italië.

Het is de eerste winkel van de keten in dat land. Half april gaat een tweede Italiaanse winkel open, in Bergamo. America Today heeft zich ten doel gesteld om jaarlijks tien nieuwe winkels in Europa te openen.

Noppies opent shop-in-shops in Italië

Noppies heeft een overeenkomst gesloten met de Italiaanse warenhuisketen Coin voor het openen van shop-in-shops in de vestigingen van die keten in Italië.

De eerste shop-in-shops zijn al geopend in Milaan, Cantore en Bari. De komende twee weken volgen de vestigingen in in Pavia en Messina. Voor de rest van het jaar hebben Coin en Noppies nog minimaal vier openingen gepland.

Cosmeticabedrijf onthult nieuwe pompdispenser in Italië

MeadWestvaco Corp. zal op Cosmoprof 2010 in Bologna de Adagio™ onthullen. Dit is de nieuwste pompdispenser met het laagste profiel in de cosmeticabranche.

Adagio is de pomp met het laagste profiel die 0.500ml product kan dispenseren voor de prestigieuze en veel gevraagde markt voor cosmeticaproducten. Adagio maakt gebruik van MWV’s Pure Path™ technologie, waarmee het product niet in contact kan komen met metalen componenten van de pompmotor. Adagio is ideaal voor een groot assortiment van producten, waaronder huidcrèmes, zonnebrandmiddelen, lotions, haarcrèmes en producten voor de lichaamsverzorging.

Madonna ontwerpt zonnebrillen voor D&G

Madonna lijkt nooit klaar met vernieuwen en verrassen. Momenteel is de diva bezig met het ontwerpen van een nieuwe collectie zonnebrillen voor het Italiaanse luxemerk Dolce & Gabbana.

De ‘material girl’ werkt momenteel samen met de ontwerpmaatjes Domenico Dolce en Stefano Gabbana voor de nieuwe MDG badmodelijn. De collectie zal retro zwarte plastic zonnebrillen en goud-zilver metalen monturen bevatten en over de wereld worden verspreid onder de naam Luxottica.

Een warm hart voor Italiaanse auto’s

Na een lange carrière in de autobranche koos George Houthuyzen twintig jaar geleden voor het zelfstandige ondernemerschap en werd met zijn autobedrijf ARGO Alfa Romeo dealer.

In 1994 stopte hij met het dealerschap en zette het bedrijf voort onder de naam Multi Car BV. Vijf jaar geleden verhuisde de Alfa Romeo en Lancia specialist naar de huidige locatie aan de Avelingen West 27. “Ik draag Italiaanse auto’s nu eenmaal een warm hart toe”, laat George weten”.