Categorie: "Fashion & Design"

Lexus naar Milan Design Week

Milan Design Week

De Lexus designfilosofie staat voor technologisch geavanceerde, maar toch menselijke ontwerpen en voor artistiek en een opvallend design zonder pretenties. Dit zal tot uiting komen tijdens de Milan Design Week 2009, waar ook Lexus een waar ‘kunststuk’ laat zien.

Fornasetti’s borden kijken je aan

Alles smaakt

Met de borden van Fornasetti wordt zelfs het eten van boerenkool bijzonder. Aan het einde van de maaltijd wacht er een knipoog of een glimlach op je, iemand die graag verborgen had willen blijven voor jou of zelf nog niet klaar is met eten.

Che bella dit bijzettafeltje!

Kartonnen poef

Met deze kartonnen poef kun je alle kanten op. En je bezit meteen een heus designstuk. Dit ontwerp werd in 2005 beloond met The Best Design Award. Na aanschaf zijn ze eenvoudig en snel zelf in elkaar te zetten.

De spaghettibank

Zitten op spaghetti

‘Schat, breek jij de spaghetti even af?’ Manlief rust uit op de bank na een dag werken. De vrouw des huizes roept vanuit haar domein. De Spaghettibench is een door kunstenaar Pablo Reinoso ontworpen tuinbank. Tot vorig jaar was deze te bewonderen tijdens een exhibitie van de Carpenters Workshop Gallery in London.

Italiaanse prins lanceert eigen kledinglijn


De Italiaanse prins Emmanuel-Philibert de Savoie lanceert binnenkort zijn eigen kledinglijn.

“Ik ben altijd veeleisend geweest op het vlak van kleren,” verklaart hij. “Ik bedacht mezelf dat ik graag kleren zou dragen die ik zelf ontworpen had. Daarmee was het idee om zelf een kledinglijn te lanceren geboren.”

David en Victoria Beckham in ondergoed

Milaan laat het modehart van het glamourkoppel harder kloppen dan ooit. David was al te zien als ondergoedmodel voor Armani en de Spice Girl binnenkort ook.

David en Victoria Beckham zijn (betaalde) vrienden van Armani. Kort geleden werd David nog gespot met Roberta Armani (nichtje). En deze week betrad hij de Giorgio Armani winkel in de via Monte Napoleone.

Italianen gehuld in vodden met Kerst

Enkele blonde verkoopsters staan als decoratie bij de toonbank van Gucci. En bij Roberto Cavalli rookt een verkoper nog maar even een sigaretje buiten. Als het plaatje maar klopt, dat is voor Italianen van levensbelang. Maar nu zal het plaatje misschien zelfs met kerst niet kloppen…

Bijna Kerstmis en geen klant te bekennen in de blinkende maar uitgestorven modezaken in Rome. Een wandeling door de duurste straten van de Italiaanse hoofdstad betekent een gang langs stilstaand personeel. ‘Veel van onze klanten kochten tot voor kort vier paar schoenen in een keer’, zegt Bruno Bedetti van designschoenenkoning Luciano Padovan. ‘Nu houdt men het bij één paar.’ Het is duidelijk: Ook in de Italiaanse modesector laat de kredietcrisis zijn sporen na. In de vorm van een oorverdovende stilte.