Categorie: "Fashion & Design"

Grootmoeders open haard voorbij

steeltreePaolo Grasselli

Persoonlijk ben ik meer van de authentieke open haard met berenvel ervoor, maar ik moet zeggen dat Paolo Grasselli er wel een hele unieke draai aan geeft. De topontwerper ontwierp verschillende moderne open haarden die eenvoudig zonder afvoer toe te passen zijn in ieder interieur. Veilig, warm en erg mooi. Kijk voor meer moois op de website.

Italiaans kinderbestek

puppets_club_blauwKinderbestek Trebimbi

Eten met verbeelding smaakt naar meer voor bambini. TreBimbi geeft kinderbestek een design gezicht. Vork, mes en lepel kijken het kind aan met open ogen en een lachende mond. Het bestek heeft een bijpassende kleurrijke houder. Uitgerust met bord en 2 bekers. Het bestek is zowel op het bord als op de bekers te bevestigen. Kijk voor meer variaties op ItaliëPunt.

Italiaanse dagen bij Côte à Côte in Leiden

Cote a CoteCôte à Côte

Mode in Italië is een nationale passie. Elegantie zit bij Italianen in het bloed. De smaakvolle kijk op kleding, schoenen, parfum, sieraden en eten valt meteen op wanneer je in Italië bent. Maar hiervoor hoef je niet perse af te reizen naar de laars. Côte à Côte in Leiden houdt op vrijdag en zaterdag, 30 en 31 oktober, Italiaanse dagen waar het beste wat Italië te bieden heeft samenkomt.

Punto Italiano breidt uit met zijden dassen en manchetknopen

Punto ItalianoItaliaanse allure en Nederlandse roots

De trend was niet te missen in juni op Pitti Uomo, dé internationale modebeurs in Florence: het pochet. Punto Italiano, het label met Italiaanse allure en Nederlandse roots, biedt de man daarom het ultieme accessoire: een pochet dat feilloos combineert bij het overhemd. Naast shirts met pochet, biedt Punto Italiano vanaf dit najaar ook 100% zijden dassen en manchetknopen aan.

Strikwerk in Napels

Marinella a NapoliStropdas maakt de man

Maurizio Marinella, in heel zijn voorkomen een echte Napolitaan: elegant en gastvrij op een natuurlijke manier. De bekendste stropdassenfabrikant van Italië is gevestigd aan het Piazza Vittorio vlakbij de Rivièra di Chiaia, een van de meeste elegante promenades langs de baai van Napels. Aan deze zonnigste kant van de stad begint ook het verhaal van familiebedrijf Marinella.

Rode duiveltje opent eigen winkels

DodipettoDodipetto, bekend van het logo met het rode duiveltje is gestart met het openen van winkels in eigen land. Claudia Giovannini, exportmanager van het Italiaanse kindermerk vertelt over de plannen voor Europa en Nederland.

In Florence en Brescia hebben wij onze vierde en vijfde winkel geopend en de zesde staat gepland over twee weken. We willen meer en meer winkels openen, en staan dus nog maar aan het begin. Met onze agenten werken we aan plannen om winkels in de rest van Europa te openen, maar concreet hebben we hierover nog geen beslissingen genomen.

Vurige Giorgio Armani: ‘Ziekte heeft me veranderd’

Giorgio Armani

Van vurig naar vriendelijk

De gezondheid van Giorgio Armani (75) is erop vooruit gegaan, na te zijn geteisterd door een leverontsteking ontstaan na vergiftiging. En dat niet alleen, hij heeft ook zijn karakter gebeterd. De modeontwerper stond altijd bekend om zijn woede uitbarstingen, maar daar wil hij naar eigen zeggen niet meer in terugvallen.

Italiaans design duo: kwaliteit en eenvoud

Roberto e Ludovica PalombaZoals er schrijversduo’s bestaan, al dan niet met een relatie, bestaan er ook designduo’s, zoals Roberto en Ludovica Palomba.

Roberto en Ludovica Palomba vormen niet alleen een echtpaar maar ook een designduo met inmiddels een groot aantal ontwerpen op hun naam. De Palomba’s staan bekend om hun hoge productiviteit en goedgevulde prijzenkast. Hun focus ligt vooral op het ontwerpen van badkamers en keukens, want daar gebeuren zulke mooie dingen.

40% Italianen koopt geen kleding gemaakt in China

made_in_ChinaEen onderzoek bewijst dat de Italiaan echt modebewust is en deze taak ook zeer serieus neemt: ongeveer 40% van de Italianen weigert kleding te kopen die gemaakt is in China.

Onder begeiding van de Kamer van Koophandel van de noordelijke steden Monza en Brianza, liet het onderzoek 600 mensen uit Rome, Milaan, Napels en Monza stemmen. Volgens de studie checkte 95% van de geïnterviewde Italianen het label voordat zij het kledingstuk kochten, 44% zei dat wanneer er ‘made in China’ op stond zij het lieten hangen aan het rek.