Italianen kopen meeste souvenirs in eigen land

Etenswaren en wijn

Volgens een stemming van de vereniging van boeren Coldiretti kopen Italianen de meeste souvenirs wanneer ze op vakantie gaan in eigen land. De stemming wees uit dat 58% van de Italianen wijn, olijfolie en andere etenswaren als specialiteit kopen, terwijl 25% producten als keramiek of leder koopt en slechts 5% souvenirs als T-shirts, kaarten en gadgets. Maar niet alleen Italiaanse toeristen kopen souvenirs als etenswaren.

Volgens Coldiretti bezoeken meer toeristen tijdens hun vakantie speciale locaties waar ze producten als etenswaren en wijn aanbieden. “Eet-en-wijn toerisme nu heeft een omzet van 5 biljoen en is een enorme attractie geworden voor binnenlands toerisme”, zei Coldiretti. Deze zomer is er een toename in het aantal toeristen die rechtstreeks naar de producent gaan om lokale etenswaren en wijn te kopen.

Het kopen van lokale etenswaren en wijn als souvenir is ook een trend onder buitenlandse toeristen, zoals toeristen uit Zweden en de VS. Maar liefst 45% neemt iets eetbaars mee naar huis vanuit Italië. Chinese en Russisch toeristen daarentegen geven er de voorkeur aan merkkleding en accessoires mee te nemen.

Bron: Life in Italy, 24 augustus 2009

Lees ook:Boerderijvakantie Italië: kort en goedkoop
Lees ook:Op lotto-vakantie naar Italië
Lees ook:Italiaanse topwinkel in Den Haag
Lees ook:De motor van Pinokkio
Lees ook:Italianen willen alleen échte kerstbomen

Eén reactie op “Italianen kopen meeste souvenirs in eigen land

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.