Maak ‘Cappuccino na elven’ leesbaar!

In het dagelijks leven werkt hij als reclametekstschrijver. Daarnaast is Edward Hendriks al jaren bezig met het schrijven van een roman, die hij graag wil uitgeven via het nieuwe uitgeefconcept TenPages.com.

Het toekomstige boek ‘Cappuccino na elven’ gaat over Wessel, die sinds enige tijd in Zuid-Italië als commercieel schrijver van deadline naar deadline leeft. Hij verhuisde naar ‘il bel paese’ om het roer om te gooien, maar daar komt in de praktijk weinig van terecht. Plotseling raakt hij betrokken bij een situatie die zijn voorstellingsvermogen ver te boven gaat. Hij zal al zijn creativiteit moeten inzetten om deze ene, écht belangrijke deadline te halen.

TenPages.com

TenPages.com is een website waarop schrijvers in de dop de eerste tien pagina’s van hun manuscript kunnen plaatsen. Vervolgens kunnen geïnteresseerde lezers – die het boek graag uitgegeven zouden willen zien – aandelen in het manuscript kopen en zo mede-eigenaar van het toekomstige boek worden. Heeft een schrijver eenmaal voldoende aandeelhouders warm gemaakt voor zijn manuscript, dan wordt het boek ook echt uitgegeven én gaan aandeelhouders verdienen aan de verkoop. Een principe dat op internet bekend staat onder de term crowdfunding.

De eerste tien pagina’s

Edward Hendriks plaatste tien pagina’s van zijn toekomstige thriller ‘Cappuccino na elven’ online. Daarna gingen er natuurlijk veel e-mails uit naar familie en bekenden en plaatste Edward oproepen op sociale netwerken als Hyves, Facebook en Twitter. Tot nu toe wist hij zo’n zeventig aandeelhouders te overtuigen. Samen kochten ze inmiddels bijna 700 aandelen. Het begin is er is, maar er is ook nog een lange weg te gaan. Edward heeft in totaal vier maanden de tijd om minimaal honderd verschillende aandeelhouders warm te maken, die gezamenlijk tweeduizend aandelen kopen. Aandelen kosten € 5,- per stuk, waarvan de aandeelhouders € 4,- terugkrijgen als het boek onverhoopt niet wordt uitgegeven.

Over Edward Hendriks

Edward Hendriks (1975) heeft in loondienst voor verschillende bedrijven en reclamebureaus gewerkt. Nu heeft hij zijn eigen bureau, DYC media, in Velp. Hij bedenkt concepten voor onder meer websites, brochures, advertentiecampagnes en hij schrijft teksten. In zijn vrije tijd werkt hij aan de publicatie van zijn eerste boek ‘Cappuccino na elven’.

Meer informatie over de auteur, de stand van zaken qua aandelenverkoop en fragmenten uit het boek zijn te vinden op de speciale website www.cappuccinonaelven.nl.

Lees ook:Het Italiaanse zusje van vroeger
Lees ook:Parmalat schikt en betaalt 24 miljoen
Lees ook:Boek Lekker Ijs met gratis ijsje!
Lees ook:Biografie Miuccia over Prada is bestseller
Lees ook:Berlusconi dreigt na ‘gezeur’ Europese Commissie

Eén reactie op “Maak ‘Cappuccino na elven’ leesbaar!

  1. Nils

    Vind het een leuke titel en het klopt. Tijdens mijn verblijf in Toscane keek iedereen raar op toen mijn vriendin het na het diner bestelde :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.